Data publikacji: 2020-12-10 , 11:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Niewłaściwe opakowania mogą spowodować opóźnienie w dostawie prezentów
Kategoria: Handel, BIZNES
W tym roku Polacy zamierzają kupić przez Internet dodatkowe 2 miliony prezentów – co w sumie oznacza, że każdy Polak kupi online średnio około 10 prezentów. Pod tym względem będą to rekordowe święta Bożego Narodzenia dla branży e-commerce.
W tym roku Polacy zamierzajÄ…Â kupić przez Internet dodatkowe 2 miliony prezentów – co w sumie oznacza, że każdy Polak kupi online średnio okoÅ‚o 10 prezentów. Pod tym wzglÄ™dem bÄ™dÄ… to rekordowe Å›wiÄ™ta Bożego Narodzenia dla branży e-commerce. Â
Okazuje siÄ™, że źle zaprojektowane opakowania spowodujÄ… ponad 50,5 tys. niepotrzebnych dostaw, przez co do atmosfery dostanie się o 1,8 tys. ton wiÄ™cej dwutlenku wÄ™gla. Â
NiewÅ‚aÅ›ciwe opakowanie ma również wpÅ‚yw na doÅ›wiadczenie klientów. Okazuje siÄ™, że tylko 16 proc. badanych zdecydowaÅ‚oby siÄ™ na powtórny zakup w danym sklepie, jeÅ›li dostaliby uszkodzonÄ… przesyÅ‚kÄ™.Â
WiodÄ…cy dostawca zrównoważonych opakowaÅ„, firma DS Smith, zachÄ™ca sprzedawców detalicznych do przemyÅ›lenia i zainwestowania w zrównoważone i bardziej efektywne opakowania, szczególnie w sezonie Å›wiÄ…tecznym. Â
Â
Z nowego badania zleconego przez DS Smith wynika, że w tym roku przez Internet zostanie dostarczonych dodatkowe 2 miliony prezentów bożonarodzeniowych. Wynika to z tego, że pomimo wpÅ‚ywu pandemii COVID-19 staramy się zachować świÄ…teczny nastrój. WedÅ‚ug badania przeciÄ™tny Polak w te Å›wiÄ™ta kupi przez Internet średnio nawet do 10 prezentów.1 2Â
Chociaż ten wzrost bÄ™dzie korzystny dla zmagajÄ…cych siÄ™ z trudnoÅ›ciami sprzedawców detalicznych, to eksperci DS Smith ostrzegajÄ…, że może skutkować powstaniem aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowaÅ„, co wiąże siÄ™ z realnym ryzykiem biznesowym i utratÄ… reputacji. Â
 Â
Źle zaprojektowane opakowania sprawiajÄ…, że mniej paczek mieÅ›ci się w samochodach dostawczych i sÄ… one bardziej narażone na uszkodzenia. Ma to wpÅ‚yw na caÅ‚y Å‚aÅ„cuch dostaw i skutkuje dodatkowymi przejazdami do domów w caÅ‚ej Polsce. Â
Â
Eksperci z DS Smith obliczyli, że aby dorÄ™czyć wspomniane dodatkowe 2 mln prezentów, bÄ™dzie konieczne wykonanie dodatkowych 22,5 tys. dostaw. Co wiÄ™cej, źle zaprojektowane opakowania prezentów kupionych online oznaczajÄ… transport kolejnych 30 367 ton niepotrzebnych materiałów opakowaniowych. WedÅ‚ug ekspertów prawie 50,5 tys. kursów samochodów dostawczych można uniknąć, a co za tym idzie – także emisji 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku wÄ™gla.Â
W perspektywie dÅ‚ugoterminowej dobór wÅ‚aÅ›ciwego opakowania może mieć wpÅ‚yw na wizerunek sprzedawców detalicznych. 42 proc. konsumentów stwierdziÅ‚o, że jeÅ›li przesyÅ‚ka bÄ™dzie uszkodzona, to bÄ™dÄ… domagać siÄ™ bezpÅ‚atnej wymiany prezentu. 48 proc. ankietowanych deklaruje, że najprawdopodobniej nie dokona powtórnego zakupu u tego sprzedawcy, a 44 proc. osób bÄ™dzie chciaÅ‚o otrzymać zwrot pieniÄ™dzy za uszkodzony prezent.Â
JeÅ›li chodzi o czas dostarczenia prezentów, tu zwyczaje konsumenckie nie ulegÅ‚y zmianie. Pomimo pandemii kupujÄ…cy nadal oczekujÄ…, że zamówione przedmioty dotrÄ…Â na czas. 39 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zdecydowaÅ‚aby siÄ™ na ponowny zakup u sprzedawcy, który spóźniÅ‚by siÄ™ z przesyÅ‚kÄ…, a 36 proc. osób anulowaÅ‚oby zamówienie, gdyby dowiedzieli siÄ™, że ich prezent dotrze z opóźnieniem.Â
Dla konsumentów ważne sÄ… również walory opakowania. 27 proc. respondentów stwierdziÅ‚o, że jest dla nich szczególnie istotne, aby opakowania nadawaÅ‚y się do recyklingu lub ponownego przetworzenia.  Â
Rezultaty przeprowadzonych badań skÅ‚oniÅ‚y DS Smith do zwrócenia uwagi na potrzebÄ™ inwestycji w zrównoważone i efektywne opakowania e-commerce w obliczu rosnÄ…cej skali sprzedaży online.Â
DS Smith przypomina, że odpowiednich opakowań należy używać nie tylko od Å›wiÄ™ta. Inne badanie firmy wykazaÅ‚o, że ponad jedna trzecia osób (36 proc.) angażuje się w odpowiedzialne wykorzystywanie opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.3 Te same badania wykazaÅ‚y, że aż 62 proc. ankietowanych zmieniÅ‚oby sklep internetowy na inny, jeÅ›li oznaczaÅ‚oby to użycie mniejszej iloÅ›ci opakowaÅ„, a 35 proc. chciaÅ‚oby, aby opakowania byÅ‚y produkowane w sposób wywierajÄ…cy minimalny wpÅ‚yw na środowisko. Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Handel #BIZNES
