Komunikat prasowy SAP w siedem tygodni przygotował średniej wielkości firmę odzieżową do handlu elektronicznego 23.07.2003 10:37 SAP Polska Sp. z o.o. SILKEBORG, Dania ? 23 lipca 2003 ? Firma SAP AG (NYSE: SAP) poinformowała, że Mascot International A/S (Mascot), średniej wielkości duńska firma produkująca odzież roboczą, z powodzeniem wdrożyła rozwiązanie pakietowe SAP? Internet Sales (Sprzedaż przez Internet) w ciągu siedmiu tygodni. SAP Internet Sales, zaprojektowane dla przedsiębiorstw każdej wielkości, dostarcza efektywne rozwiązanie dla e-handlu, które można szybko wdrożyć i które jest w pełni zintegrowane z SAP R/3?. Wykorzystuje ono wszechstronne możliwości handlu elektronicznego, zaczerpnięte z rozwiązania mySAP? Customer Relationship Management (Zarządzanie relacjami z klientami ? mySAP CRM) bez konieczności pełnej implementacji CRM. Rozwiązanie to pomaga firmie Mascot zamienić Internet w rentowny kanał sprzedaży i interakcji w całej sieci dystrybutorów w ramach handlu detalicznego, zautomatyzować transakcje sprzedaży, a także obniżyć całkowite koszty sprzedaży i usług. Firma Mascot jako pierwsza z branży odzieżowo-obuwniczej wybrała SAP Internet Sales. Projektuje ona, produkuje oraz dystrybuuje odzież roboczą, której asortyment obejmuje ponad 1 200 artkułów. Operacje sprzedaży przeprowadza w Europie Zachodniej i Skandynawii, a jej zakłady produkcyjne zlokalizowane są w Europie Wschodniej oraz na Dalekim Wschodzie. Jako prywatne przedsiębiorstwo zatrudniające w centrali 170 osób, Mascot potrzebuje taniego, prostego w implementacji rozwiązania typu business-to-business (B2B) dla handlu elektronicznego, aby efektywnie realizować całościowe procesy sprzedaży dla ponad 13 000 jednostek magazynowania (SKU). Firma ta oczekiwała, że SAP dostarczy rozwiązanie dla e-handlu, które płynnie zintegruje się z dotychczas wdrożonym systemem SAP? Apparel and Footwear (SAP AFS) oraz z SAP R/3, a także zapewni szybki zwrot z inwestycji. Dodatkowo, na wrzesień 2003 w Mascot zaplanowano przejście na nową, pełną wersję mySAP CRM w celu wprowadzenia funkcjonalności centrum obsługi i sprzedaży mobilnej. Firma ta wykorzystuje pilotową instalację centrum obsługi klienta mySAP CRM i planuje wprowadzenie pełnej wersji wspomnianej funkcjonalności w przyszłym roku.Dzięki SAP Internet Sales w Mascot od razu zmniejszono koszty, a to za sprawą pełnej automatyzacji procesów w zakresie transakcji sprzedaży. Ponieważ to przyjazne dla użytkownika rozwiązanie umożliwiające handel elektroniczny jest chętnie wykorzystywane przez klientów detalicznych, zmalała ilość przychodzących rozmów telefonicznych, a specjaliści ds. sprzedaży z firmy Mascot mogą wykorzystać czas na nawiązywanie bardziej zaawansowanych kontaktów z klientami. ?Zasadniczym sposobem na odróżnienie nas od konkurencji było naszym zdaniem uzupełnienie oferty wysokiej jakości produktów o wyjątkowe usługi ? powiedział Michael Grosbol, Dyrektor Zarządzający, Mascot International A/S. ? Potrzebowaliśmy rozwiązania B2B dla handlu elektronicznego, nie chcieliśmy jednak podejmować się realizacji kosztownego i wymagającego czasu projektu integracji lub kompletnej restrukturyzacji naszych procesów biznesowych. SAP Internet Sales to doskonały, spełniający nasze potrzeby wybór, zapewniający nam możliwe do szybkiego wdrożenia rozwiązanie. Jest ono dla nas źródłem rzeczywistych korzyści, naszym klientom detalicznym zapewnia prawdziwą wygodę, a nam ? redukcję kosztów sprzedaży i serwisu. Gdyby nie opóźnienie spowodowane przerwą świąteczną w czasie Bożego Narodzenia, wdrożenie zabrałoby mniej niż pięć tygodni.? Dzięki wykwalifikowanym i chętnie uczącym się pracownikom firma Mascot zdołała wdrożyć SAP Internet Sales zaledwie w siedem tygodni ? i to bez pomocy zewnętrznej firmy konsultingowej. Specjaliści z Mascot aktywnie uczestniczyli w spotkaniach wdrożeniowych z SAP, zapewniając swój wkład w ustalanie wymagań funkcjonalnych oraz zdobywając doświadczenie w pracy z nowym rozwiązaniem. Ponieważ jasne było, że zapewniane przez SAP Internet Sales kompletne procesy sprzedaży całkowicie spełniają wymagania użytkowników, firma Mascot radykalnie uprościła implementację poprzez wyeliminowanie modyfikacji. W Mascot działa już branżowe rozwiązanie SAP AFS, które ułatwia zarządzanie całym łańcuchem dostaw (od planowania popytu po zaopatrzenie w specjalistyczne tkaniny), kontrolę produkcji za granicą oraz zarządzanie dystrybucją w ramach handlu detalicznego. Płynna integracja SAP Internet Sales z funkcjonalnością SAP AFS mająca zapewnić efektywną obsługę wprowadzania zamówień była czynnikiem, który miał zasadniczy wpływ na wybór przez Mascot rozwiązania SAP. Najkrótsza droga do e-handlu Szybki zwrot z inwestycji oraz sprawna integracja z dotychczasową infrastrukturą IT sprawiają, że SAP Internet Sales ma szczególną wartość dla małych i średnich przedsiebiorstw (SMB). Rozwiązanie to umożliwia szybkie rozszerzenie procesów sprzedaży przez Internet. Jednocześnie zapewnia redukcję kosztów obsługi i zwalnia sprzedawców z obowiązku przyjmowania zleceń klientów. Mogą oni dzięki temu poświęcić więcej czasu na bardziej aktywne działania w zakresie sprzedaży. Funkcje specyficzne dla branży SAP Internet Sales zawiera funkcje specyficzne dla kilku branż. Przedsiębiorstwom działającym w przemyśle odzieżowo-obuwniczym rozwiązanie to oferuje funkcjonalność do samodzielnego składania zamówień przez klientów detalicznych i unikalną możliwość pełnej integracji katalogu produktów AFS z systemu SAP R/3 z multimedialnym katalogiem produktów w Internecie. Tak więc firmy mogą włączyć do swojego rozwiązania dla handlu elektronicznego wszystkie szczegóły dotyczące produktów, np. dostępne rozmiary, modele, kolory. Funkcjonalność samoobsługi umożliwia tworzenie zamówień i zapytań, udostępnia klientom informacje o cenach oraz o statusie zamówienia, a także zapewnia partnerom w zakresie sprzedaży detalicznej dostęp przez 24 godziny na dobę do zaktualizowanych danych o dostępności zapasów i cenach. Dodatkowe funkcje obejmują efektywne wyszukiwanie, transakcje zabezpieczające, rzetelną realizację oraz obsługę po procesie sprzedaży. ?Wdrożenie w Mascot dowodzi gotowość SAP do spełnienia wymagań biznesowych o krytycznym znaczeniu dla małych i średnich przedsiębiorstw. Chodzi o dostarczenie rozwiązań, które można szybko wprowadzić i które gwarantują większą sprawność działania oraz zapewniają szybki zwrot z inwestycji ? powiedział Peter Zencke, Członek Zarządu SAP AG. ? Wyjątkowość SAP Internet Sales polega na zdolności do zapewniania pełnej integracji branżowych informacji biznesowych oraz procesów w ramach gotowego do użytku rozwiązania dla e-handlu. Pomaga ono firmom szybko zredukować koszty operacyjne i udostępnia usługi zwiększające satysfakcję klientów. Jednocześnie możliwe jest łatwe przechodzenie na nową wersję, pozwalające na rozszerzenie rozwiązań biznesowych, co gwarantuje lepsze dostosowanie i przyszły wzrost.? O SAP SAP jest wiodącym w świecie dostawcą rozwiązań biznesowych. Platforma mySAP Business Suite umożliwia pracownikom przedsiębiorstw z całego świata pogłębianie kontaktów z klientami i partnerami, upraszczanie działalności operacyjnej oraz zwiększanie efektywności funkcjonowania całego łańcucha dostaw. Dwadzieścia trzy unikalne rozwiązania branżowe SAP, od ?Aerospace? po ?Utilities?, efektywnie obsługują podstawowe procesy w przedsiębiorstwach różnych branż. Obecnie już ponad 20.000 firm z przeszło 120 krajów, wykorzystuje ponad 64.500 instalacji oprogramowania SAP. Firma SAP ma filie w przeszło 50 krajach i jest notowana na kilku giełdach, w tym na giełdzie frankfurckiej oraz nowojorskiej, pod symbolem SAP. W Polsce z rozwiązań SAP korzysta ponad 260 firm. (Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.sap.pl i www.sap.com.)
Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy
Gwiazdkowe prezenty od mKlientów
netPR.pl
TEEKANNE Magic Apple ? idealna herbatka na zimowe wieczory
netPR.pl
7% rodziców kupi artykuły szkolne na kredyt
netPR.pl
Dla Kobiet w Dzień Kobiet – polisa dodatkowa za 1 zł miesięcznie!
netPR.pl
Produkty marki Huggies? cenione przez ekspertów oraz czytelników magazynów parentingowych
netPR.pl
Wolne w długi weekend? Wiele argumentów ?za?
netPR.pl
Wielkanocna Zbiórka Banków Żywności z Carrefour Polska
netPR.pl
Nowe budżety w agencji Pro-Creation
netPR.pl
Gwiazdy wysyłają sygnał SOS w imieniu potrzebujących dzieci
netPR.pl
Ratujmy życie dzieciom chorym na białaczkę!
netPR.pl

Dbajmy o zdrowy uśmiech – specjaliści alarmują
netPR.pl
Polska premiera książki Gabrielle Roth
netPR.pl