Komunikat prasowy Większe zyski i początek ekspansji mBanku 04.02.2008 14:51 Grupa mBank W 2007 roku działalność mBanku przyniosła 138,3 mln PLN zysku brutto. W minionym roku mBank pozyskał rekordową ilość Klientów – aż 338 tys. Ponadto mBank uruchomił oddziały w Czechach i na Słowacji, a także otworzył Centrum Finansowe w Londynie. Rok 2007 był dla mBanku bardzo pracowitym, ale udanym okresem. Odzwierciedleniem tego są znakomite wyniki mBanku w Polsce oraz udany start mBanku za granicą: w Czechach, na Słowacji oraz Wielkiej Brytanii. W 2007 roku mBank odnotował najwyższy w swojej historii przyrost liczby Klientów, rachunków, aktywów pod zarządzaniem, a także rekordowy zysk brutto – mówi Piotr Gawron, Dyrektor BRE Banku ds. mBanku Tak dobre wyniki mogły zostać osiągnięte dzięki korzystnej ofercie, dużej aktywności w obszarze działań marketingowych oraz skutecznej sieci sprzedaży. mBank w liczbach pod koniec 2007 roku Przyrost liczby klientów w 2007 roku był najwyższy w historii mBanku – w sumie mBank pozyskał 338 tys. nowych Klientów. Obecnie z usług mBanku korzysta już 1,63 mln, co daje 26% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Przyrost rachunków był również najwyższy – klienci otworzyli ponad 461, 6 tys rachunków. Wartość aktywów osiągnęła 10,12 mld z czego 7,63 mld to depozyty. mBank w 2007 roku osiągnął 2,97% udział w rynku w depozytach, z kolei udział w rynku kredytów obecnie wynosi 2,29%. Pomimo pogorszenia sytuacji na GPW Supermarket Funduszy Inwestycyjnych zdobywa coraz większą popularność – już ponad 47% mKlientów inwestuje za pomocą platformy. Budowanie portfela inwestycyjnego poprzez platformę Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych to prosty, wygodny i korzystny sposób na pomnażanie swoich oszczędności. mBank nie pobiera opłat za zakup bądź zbyciem jednostek funduszu a także aktywację usługi. Co więcej oferta mBanku umożliwia zakup jednostek już ponad 153 jednostek różnych funduszy. Obroty w eMAKLERZE w 2007 roku wyniosły 5 728 mln PLN a liczba rachunków wzrosła o 141%. eMAKLER to innowacyjna usługa mBanku, która daje dostęp do Giełdy 24 godziny na dobę. Dzięki łatwej obsłudze a także możliwości składania zleceń oraz obserwowania notowań online, eMAKLER jest bardzo wygodnym narzędziem inwestycyjnym. Szczegółowe wyniki biznesowe mBanku na koniec 2007 roku znajdują się w załączniku nr 1. Nowości w mBanku w 2007 r. Już w lutym mBank uruchomił Supermarket Ubezpieczeń Samochodowych. Projekt ten spotkał się z uznaniem zarówno Klientów, jak i ekspertów. Ideą SUS jest zapewnienie Klientowi wygody poprzez umożliwienie szybkiego wyboru, spośród ofert różnych ubezpieczycieli, polisy AC i OC, najlepiej dopasowanej do jego potrzeb. Wyróżnikiem Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych jest także cena – rankingi publikowane w prasie, niejednokrotnie pokazały, iż decydując się na polisę w SUS, Klient płaci mniej, niż u innych ubezpieczycieli. Strategicznym projektem 2007 roku był start mBanku w Czechach i na Słowacji w listopadzie. W obu krajach bank proponuje klientom rachunek bieżący i oszczędnościowy wraz z kartami debetowymi, a także kredyt hipoteczny. Już wkrótce w ofercie pojawi się kredyt gotówkowy, a do końca 2008 mBank zamierza wprowadzić karty kredytowe dla klientów indywidualnych a także produkty bankowe dla mikroprzedsiębiorstw, Supermarket Funduszy Inwestycyjnych oraz e-commerce z mTRANSFEREM – mówi Piotr Gawron. Na koniec grudnia 2007 mBank w Czechach obsługiwał 17,5 tys. Klientów, którzy otworzyli 24,4 tys. rachunków. Wartość depozytów na tych rachunkach wynosiła 4,3 mln EURO. Sieć sprzedaży liczyła 4 lokalizacje (1 mKiosk i 3 Centra Finansowe). Na Słowacji liczba Klientów sięgnęła 8,2 tys., a rachunków – 12 tys. sztuk. Wartość depozytów na tych rachunkach wynosiła 4,1 mln EURO. Sieć sprzedaży liczyła 9 lokalizacji (7 mKiosków i 2 Centra Finansowe). Dodatkowo w grudniu 2007 r. mBank otworzył również Centrum Finansowe w Londynie, obsługujące Polaków, którzy planują zakup nieruchomości w Polsce. W pierwszej połowie 2008 r. zamierza uruchomić pełen zakresu usług bankowości detalicznej w Wielkiej Brytanii. Nagrody dla mBanku w 2007 2007 rok zaowocował również prestiżowymi nagrodami dla mBanku. mBank mobile, bankowy operator komórkowy, otrzymał wyróżnienie Mobile Internet w kategorii ?Wydarzenie roku” a także został laureatem konkursu ?Gazety Bankowej” Lider Informatyki Instytucji Finansowych. mBank jest także zdobywcą pierwszej edycji Gold Standard, w kategorii ?Konta osobiste” – profesjonalnego, niezależnego badania satysfakcji Klientów. Supermarket Ubezpieczeń Samochodowych otrzymał nagrodę w konkursie Indywidualność Rynku – Merkury 2007 w kategorii PRODUKT-USŁUGA. Ponadto ofertę mBIZNES uznano za najlepszą propozycję dla małych i średnich firm w rankingu miesięcznika ?Forbes”. Marka mBank w 2007 W 2007 roku mBank umocnił swoją pozycję na rynku usług finansowych. Badania wizerunku marki przeprowadzone przez IQS i Quant Group na zlecenie mBanku pokazują, że zaufanie do marki mBank znacząco wzrosło. Marka mBank wśród Klientów postrzegana jest jako zdecydowany lider w bankowości internetowej – zgodnie z misją mBanku maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych mBank to oszczędność czasu, komfort, atrakcyjna cena, szybkość działania oraz szeroki wachlarz usług. W drugiej połowie 2007 roku mBank przeprowadził intensywną kampanię reklamową, w której konsekwentnie namawiał Klientów, aby nie wierzyli sloganom i sami sprawdzali ofertę banku. Spoty reklamowe promowały bezpłatne eKONTO, ofertę dla mikrofirm oraz produkty inwestycyjne. Kampania była widoczna w najważniejszych stacjach telewizji (TVP1, TVP2, TVN, TVN7, TV4, TVN24 oraz kanałach tematycznych), Internecie, prasie oraz sieci kin Cinema City. Dokładnie w siódme urodziny, w nocy z 25/26 listopada, mBank uruchomił nową wersję serwisu http://www.mbank.pl/. Nowy portal mBanku jest zgodny z najnowszymi trendami i nowoczesnymi rozwiązaniami w Internecie, które pojawiły się wraz z nadejściem ery Web 2.0. To portal Ery 2.0, nastawiony tak, jak i cały mBank na łatwość obsługi w Internecie, interakcję z Klientami, szybkie wyszukiwanie informacji, wzajemną edukację oraz radość z użytkowania. Portal mBanku, poza całkowicie nowym i ergonomicznym projektem graficznym oraz przebudowaną architekturą informacji, to przede wszystkim wyszukiwarka oparta na mechanizmie światowego lidera – firmy Google (pierwsze wdrożenie tego narzędzia na stronach polskiego banku), blogi ekspertów, nowe Forum dla Klientów i użytkowników portalu ze stronami-profilami uczestników dyskusji oraz kanałem RSS do subskrypcji informacji. Działalność charytatywna i społeczna Społeczność jest dla mBanku jedną z podstawowych wartości. Dlatego też od początku swojej działalności bank angażuje się w liczne przedsięwzięcia związane z edukacją, kultura i aktywnym stylem życia, a także wspiera akcje charytatywne. Promując aktywny tryb życia, mBank wystąpił z dwoma własnymi inicjatywami – mBank Łódź Maraton (od 2004 r.) oraz mBank eXtreme w Sielpi (od 2001 r.) – imprezy dla wszystkich tych, którzy nie tylko lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości, ale także chcą aktywnie spędzić czas z bliskimi. W czwartej edycji Maratonu wystartowała rekordowa liczba siedmiuset biegaczy. Coraz popularniejsze staje się także mBank eXtreme – 600 sportowców uczestniczyło w ostatniej edycji eventu. W 2007 roku mBank był mecenasem drugiego co do wielkości festiwalu muzyczny w Polsce OFF Festival w Mysłowicach, prezentujący wykonawców muzyki alternatywnej z kraju oraz zagranicy. mBank jest nie tylko sponsorem, mecenatem czy darczyńcą ale także inicjatorem wielu wydarzeń. Tradycją mBanku jest przeprowadzanie z okazji świat Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy zbiórki pieniędzy dla Fundacji wspierających najbardziej potrzebujących. Dodatkowo, co roku seria gadżetów mBanku zostaje zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której całkowity dochód jest przekazywany na kolejne Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. mBank – maksimum korzyści i wygoda od 7 lat mBank jest instytucją finansową oferującą bankowość nowej generacji, pozwalającą na integrację finansów osobistych w jednym miejscu. Poprzez jeden login i hasło, bez zbędnych opłat i prowizji Klient ma stały dostęp w serwisie transakcyjnym do produktów oszczędnościowych, kredytowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank rozumie stale zmieniające się potrzeby konsumentów, dlatego poprzez otwartą komunikację, nieprzerwany dialog z Klientami oraz ciągłą innowację wciąż się rozwija, wyprzedzając rynek. Klienci mBanku to osoby, które łączy wrażliwość na cenę i jakość, otwartość na nowe technologie oraz racjonalne zarządzanie finansami osobistymi. Oferta mBanku skierowana jest przede wszystkim do klientów w wieku 18-55 lat, zwolenników nowoczesnych technologii, otwartych na świat i kontakty z innymi, dobrze wykształconych, aktywnych zawodowo i społecznie, samodzielnie podejmujących decyzje finansowe. Podstawowymi wartościami dla mBanku są: Cena – wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji Wygoda zarządzania środkami finansowymi Prostota – zachowanie przejrzystości zasad, pomimo ciągłego poszerzania oferty Jakość – rozumiana jako wysoka jakość za korzystną cenę Innowacyjność – model zdalnej obsługi Klientów wykorzystujący najnowocześniejszą technologię oraz naziemne kanały dostępu – mKioski i Centra Finansowe. Społeczność – budowanie i umacnianie relacji z Klientami poprzez ciągły, otwarty dialog.
Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy
Ogromne zainteresowanie wyprzedażą Black Friday organizowaną przez Fashion Days ? sprzedano 200 000 produktów z łącznym rabatem 8 400 000 euro
netPR.pl
Już za dwa dni rusza Sieradz Open Hair Festival 2010 ? największe i najbardziej stylowe wydarzenie miejskie w Polsce
netPR.pl
Golf dla aktywnych inwestorów
netPR.pl
WPROST: ukryta prawda o przemocy seksualnej
PMPG POLSKIE MEDIA S.A.
BRASTER – potwierdzony przełom w diagnostyce raka piersi
netPR.pl
Niezwykłe ilustracje modowe w prezencie na 10. edycję FashionPhilosophy Fashion Week Poland od uznanej rosyjskiej artystki
netPR.pl
Nowe czekoladowe propozycje Côte d?Or
netPR.pl
Carrefour Polska zainspirował ponad 10 000 małopolskich uczniów, by zdrowo się odżywiali
netPR.pl
Wielki finał 6. edycji konkursu Zgotuj Sobie Sukces
netPR.pl
Świąteczne wyzwania ? czas start
netPR.pl
Stonowane kolory i monochromatyczne wnętrza ? trendy w 2015 roku inspirowane modą
netPR.pl
Nadużycia i korupcja – problemy etyczne Polaków
netPR.pl