Wiadomości branżowe

Świąteczna gorączka – emocje warte każdej ceny

Święta są dla konsumentów czasem, kiedy zapominają o rozsądku i kondycji swojego portfela, a dla wielu producentów - czasem największych żniw. Firmy do ostatniego dnia mijającego roku starają się wycisnąć ze swoich klientów jak najwięcej.

Komunikat prasowy Świąteczna gorączka – emocje warte każdej ceny 12.12.2013 12:31 GRUPA 365 NET Święta są dla konsumentów czasem, kiedy zapominają o rozsądku i kondycji swojego portfela, a dla wielu producentów – czasem największych żniw. Firmy do ostatniego dnia mijającego roku starają się wycisnąć ze swoich klientów jak najwięcej. Jednak prawdziwą, długoterminową korzyść ze świątecznej gorączki odnoszą tylko nieliczni przedsiębiorcy ? ci, którym chciało się wymyślić coś, co zostanie zapamiętane nawet na długo po świętach. Film, który od kilku dni podbija internet tak naprawdę viralem nie jest ? i nawet go nie udaje. Bowiem użytkownicy mediów społecznościowych od dobrych kilku dni przesyłają sobie, polecają, lajkują i wklejają na timeliny case study akcji kanadyjskich linii lotniczych WestJet. Pomysłodawca akcji zasłużył na co najmniej kilka prestiżowych nagród w konkursach reklamowych, ponieważ kupony od tej jednej akcji firma WestJet odcinać będzie jeszcze długo. A to oznacza, że cel osiągnięty został w 150%. Ktoś w firmie WestJet stwierdził najpierw: ?Przygotujmy akcję na święta! Ale taką, żeby dostrzegły nas miliony?. To z pewnością dało do zrozumienia osobom decyzyjnym, że akcja, owszem, będzie trochę droga, ale jakże skuteczna? Głównym celem akcji nie była ? jak to się często w okresie świątecznym zdarza ? sprzedaż produktu firmy w promocyjnej cenie. Celem miało być zbudowanie z klientami prawdziwie rodzinnej, trwałej i opartej na pozytywnych emocjach relacji. Moment ? Święta Bożego Narodzenia ? był idealny. Żeby akcja odniosła skutek, musiała mieć rozmach. Stąd klientom linii nie wręczano samolotów z czekolady, a postarano się o coś więcej ? coś, co jest wartościowe i czego klienci naprawdę pragną. A każdy pragnął czegoś innego. Po zeskanowaniu biletu samolotowego klienci mogli skontaktować się z prawdziwym świętym Mikołajem za pomocą dużego ekranu i kamerki internetowej, ustawionych w hali odlotów na lotnisku. Oni widzieli i słyszeli Mikołaja, on widział i słyszał ich ? w czasie rozmowy mogli zwierzyć się Mikołajowi, jaki byłby ich wymarzony prezent. Już samo to wzbudzało wiele emocji, szczególnie wśród dzieci pasażerów ? rozmawiali ze świętym Mikołajem! Jednak prawdziwe emocje i radość czekała na nich po przylocie na miejsce. Na taśmie bagażowej, razem z walizkami klientów linii każdy znalazł dla siebie prezent ? ten, o który poprosił Mikołaja przed podróżą. Pomijając fakt, że były to prezenty naprawdę cenne ? w tym ogromny plazmowy telewizor dla młodego małżeństwa ? ekipa przeprowadzająca akcję musiała włożyć dużo pracy w to, żeby w czasie podróży pasażerów znaleźć dokładnie te prezenty, o które świętego Mikołaja poproszono. Poświęcenie jednak się opłaciło ? klienci, którzy otrzymali od linii lotniczych tak cenne prezenty już chyba na zawsze zostaną jej wierni, natomiast cały świat, za pomocą jednego filmu dowiedział się, jak bardzo WestJet dba o swoich klientów. – Wzbudzanie emocji wśród odbiorców to jeden z najlepszych sposobów na budowanie długotrwałych i opłacalnych relacji. W okresie świątecznym producentom takie emocje ? paradoksalnie ? wzbudzić jest bardzo trudno. Spowodowane jest to zalewem pozornie wzruszających komunikatów, z którymi konsumenci muszą zmagać się każdego dnia ? w pracy, w szkole, a przede wszystkim na zakupach. ? mówi Izabela Mikruta, Management Board Assistant GRUPA 365NET – Dlatego tylko pomysłowe i starannie przeprowadzone akcje mają w okresie świątecznym szansę na powodzenie. Wydaje się, że widzieliśmy dosłownie wszystko – w ostatnich dniach każda reklama namawia nas do poczucia magii tych Świąt. Dlatego niezależnie od tego, czy magię czujemy, czy nie, na pewno z trudnością wyławiamy poszczególne komunikaty spośród wszystkich, którymi atakują nas sprzedawcy. Jeśli chcemy, aby nasza kampania świąteczna przyniosła zakładane rezultaty, musimy naprawdę wysilić szare komórki i pomysłem na akcję zaskoczyć nawet samych siebie.

A to już wiesz?  Bezpiecznie z kredytem MultiGotówka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy