Wiadomości branżowe

Wielkie Derby Biznesu Grupy Warta

Czy łatwo jest być prezesem zarządu firmy ubezpieczeniowej? Jaką strategię obrać, aby podbić konkurencyjny i wymagający rynek ubezpieczeń? O tym przekonali się najlepsi agenci Grupy Warta, biorący udział w wydarzeniu przełamującym konwencję typowego spotkania z agentami, czyli w Wielkich Derbach Biznesu Grupy Warta.

Komunikat prasowy Wielkie Derby Biznesu Grupy Warta 16.04.2014 17:17 Grupa WARTA Czy łatwo jest być prezesem zarządu firmy ubezpieczeniowej? Jaką strategię obrać, aby podbić konkurencyjny i wymagający rynek ubezpieczeń? O tym przekonali się najlepsi agenci Grupy Warta, biorący udział w wydarzeniu przełamującym konwencję typowego spotkania z agentami, czyli w Wielkich Derbach Biznesu Grupy Warta. 4 kwietnia Sala Kongresowa hotelu Warszawianka w podwarszawskiej Jachrance, zamieniła się w rynek ubezpieczeniowy. Tu najlepsi agenci sieci Warty i HDI mieli okazję wcielić się w zarząd firmy ubezpieczeniowej, biorąc udział w grze strategicznej symulującej rynek ubezpieczeń. Pomysł na grę narodził się wiele miesięcy temu. Zależało nam na przygotowaniu wyjątkowego i angażującego spotkania dla naszych najlepszych agentów – mówi Bogusława Potacka, dyrektor Departamentu Marketingu i PR w Warcie. Koncepcja gry, oparta na symulacji zarządzania towarzystwem ubezpieczeniowym była naturalnym, choć niezwykle wymagającym wyborem. Takiej gry nie było na rynku, nie mogliśmy kupić gotowego rozwiązania. Przez kilka miesięcy pracowaliśmy nad jej dopracowaniem. Na przykład zamieściliśmy w symulacji dane rynku ubezpieczeniowego za lata 2009-2012, tak aby gra jak najbardziej była zbliżona do rzeczywistości. Finalnie wprowadziliśmy w życie unikalny pomysł, dzięki któremu nasi agenci mogli w formie pasjonującej zabawy poznać czynniki, od których zależy sukces firmy ubezpieczeniowej ? tłumaczy Bogusława Potacka. Każda gra ma swoje reguły Gra przebiegała w pięciu turach, gdzie każda z nich to jeden rok funkcjonowania na rynku ubezpieczeniowym w Polsce. Każdy z 36 zespołów wcielał się w rolę zarządu wirtualnego towarzystwa ubezpieczeniowego i walczył na rynku z komputerowymi konkurentami. Na czele firmy stał jej prezes. Członkowie drużyny zarządzali czterema liniami ubezpieczeń – OC, Autocasco, ubezpieczenia majątkowe i ubezpieczenia na życie. Aby każdy mógł poczuć na sobie ?ciężar decyzyjny? spoczywający na barkach prezesa, role zmieniały się w kolejnych turach. Strategia to podstawa Podstawowym zadaniem było wybranie strategii prowadzenia biznesu z jedną lub dwiema markami i stworzenie własnej polityki zdobycia pozycji lidera w wybranych segmentach klientów. Zespoły podejmowały decyzje w sześciu obszarach – wyboru zakresu ubezpieczenia, ustalenia wskaźnika ceny produktu względem średniej rynkowej, rocznych wydatków na procesy likwidacyjne, kampanie marketingowe oraz wydatków na prowizje agencyjne i szkolenia sieci sprzedaży. W biznesie nie wszystko da się przewidzieć Jak ważna w jest umiejętność oceny ryzyka i przewidywania wydarzeń w branży ubezpieczeniowej, zarządy firm przekonały się, gdy musiały stawić czoło gwałtownym anomaliom pogodowym. Nieprzewidziane zdarzenia w postaci powodzi i ataku nagłej, siarczystej zimy komplikowały realizację przyjętej strategii i wymagały zdecydowanych działań przy zarządowych stołach. Wielka Gra Zmagania towarzystw trwały blisko pięć godzin. Zwyciężył zespół o wdzięcznej nazwie TU OSTOJA. Postawił on na dwie marki, z czego marka tańsza weszła z zakresem i ceną oferty w rynek ekonomiczny, a druga marka ustaliła cenę i zakres optymalny dla klientów z pograniczna segmentów średniego i premium. Konsekwencja w realizacji obranej strategii i szybka reakcja na zmiany rynkowe były kluczem do sukcesu zwycięskiego zespołu. Zaangażowanie, emocje i rywalizacja graczy przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Momentami sala w Jachrance przypominała giełdę przy Wall Street. Zarządzanie firmą tak pochłonęło uczestników, że mieliśmy problemy z oderwaniem graczy od zarządowych stołów na pięć minut przerwy ? mówi Bogusława Potacka, dyrektor Departamentu Marketingu i PR w Warcie. Zapraszamy do obejrzenia relacji video

A to już wiesz?  300 milionów ludzi biznesu

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy